Friday 22 July 2016

Doa Mohon Cinta Allah

Abu Kuraib menceritakan kepada kami, Muhammad bin Fadhl memberitahukan kepada kami dari Muhammad bin Said Al Anshad dari Abdillah bin Rabi'ah Ad Damasyqiy berkata :
Aidullah Abu Idris Al Khaukni menceritakan kepada kami dari Abi Darda' berkata : Rasulullah SAW bersabda "Termasuk doa Nabi Daud adalah Dia membaca doa :
 
(Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepadaMu untuk mencintaiMu dan mencintai orang-orang yang mencintaiMu dan amal perbuatan yang menyebabkan aku mencintaiMu. Ya Allah, jadikanlah cintaku kepadaMu melebihi dari cintaku pada diriku sendiri dan keluargaku dan air yang dingin).
 
Abud Darda' berkata: "Rasulullah SAW jika menyebut Nabi Dawud menceritakan tentangnya, beliau bersabda: "Dia adalah paling banyak ibadah di antara manusia pada zamannya." Hadis ini adalah hasan gharib. (HR At-Termizi)


~ (Admin) Usah dibatasi saudara-saudara kita yang lain dari mengecapi manisnya zikir & doa dari al-Quran & al-Hadis bersama-sama… Teruskanlah berpesan dengan berkongsi amal jariah ini kerana Allah… Moga Allah bantu kita, InsyaAllah…

+++ LIKE & SHARE page eUtama Agency (my inspiration - Jihad Ekonomi)
http://eutamaagency.blogspot.my
https://www.facebook.com/eutamaagency
https://twitter.com/eutamaagency
https://www.instagram.com/eutamaagency

No comments:

Post a Comment

Previous Page Next Page Home
Blogger TemplatesMy Blogger TricksAll Blogger Tricks
Blogger Widget