Wednesday 20 April 2016

Apakah Yang Akan Berlaku Dalam Kehidupan Sebenar?

What is Insurance & why we need Insurance is normally misunderstood by IndianApakah Insuran, dan mengapa kita perlu Insuran, biasanya disalahertikan oleh kebanyakan orang.Most of the time, when we ask any investor about his investment Apabila kita bertanya kepada mana-mana pelabur mengenai portfolio pelaburan mereka, mereka selalunya portfolio , he/she invariably lands up saying that we have investments in some sort of insurance policy in LIC , ULIPs, Endowment Policy, Money Back Policy etc. In fact, over the last 50 years or so, LIC has taught Indians everything other than insurance. We all understand insurance as Tax Saving Instrument, Investment Tool but do we understandberkata, bahawa kami mempunyai pelaburan dalam beberapa jenis polisi insuran dan sebagainya. Kita semua faham bahawa insuran adalah sebagai Instrumen Penjimatan Cukai, dan Alat Pelaburan, tetapi adakah kita memahami bahawaInsurance as Insurance. You must be surprised by our sentence, but that is the hard core fact of life. Insuran adalah Insuran.
What is Insurance ?
Apakah Insuran?It is a contract between the insured and the insurance company whereby the insured financial risk is covered by the insurance company.
Ia adalah kontrak di antara orang yang diinsurankan dan syarikat insuran, di mana risiko kewangan orang
yang diinsurankan dilindungi oleh syarikat insuran.The risk can be of your vehicle, property, legal etc. So effectively, you pass on the risk to the insurance company and they charge you a nominal sum of money for taking that risk which is called Insurance Premium. Risiko ini adalah seperti ; kenderaan anda, harta dan sebagainya. Jadi efektifnya, anda menyerahkan risiko kepada syarikat insuran, dan mereka mengenakan sejumlah bayaran yang nominal yang dipanggil Premium Insuran untuk mengambil risiko tersebut.
Why Insurance?

Kenapa Insuran?It is said that Rama, Krishna, Bhishma and Buddha, knew the time when they would leave this world.

STo put simply, each of them come to live with their disciples with a mission or set of responsibility to fulfill.etiap daripada kita didatangkan untuk hidup di kalangan kita bersama misi, atau set tanggungjawab untuk dipenuhi.Does any one of us know when something will go wrong with us and whether that time our responsibilities to fulfill. Adakah di antara kita yang tahu sesuatu akan berlaku kepada kita? Dan, pada masa itu tanggungjawab kita sudah dipenuhi?Does any one of us know when we something will go wrong with us and whether that time our responsibilities would be over or not? We all know that in life unexpected is always expected. Our life is full of uncertainties with lot of goals, short term goals, long term goals, known goals – unknown goals. Adakah di antara kita yang tahu apabila sesuatu berlaku kepada kita, dan pada masa itu tanggungjawab kita akan menjadi lebih atau tidak? Kita semua tahu bahawa kehidupan yang tidak diduga sentiasa dijangka. Kehidupan kita penuh dengan keadaan yang tidak menentu, dengan banyak matlamat ; matlamat jangka pendek, matlamat jangka panjang, matlamat yang diketahui, dan matlamat yang tidak diketahui.We are all born with some responsibilities to fulfill…..but we do not know how much time we will get to fulfill those responsibilities. Kita semua dilahirkan dengan beberapa tanggungjawab untuk dipenuhi... tetapi kita tidak tahu berapa banyak masa yang kita ada untuk memenuhi tanggungjawab itu.
What if anything goes wrong to us, who will provide financial security to the family.
Bagaimana jika apa-apa yang tidak kena berlaku pada kita? Siapa yang akan menyediakan jaminan kewangan kepada keluarga kita?Who will fulfill all the dreams that you would have thought for. Siapakah yang akan memenuhi segala impian yang kita fikir? Disinilah peranan insuran This is where insurance can help you. Insurance is one of the greatest inventions in the field of personal financial products.yang  boleh membantu kita. Insuran adalah salah satu daripada ciptaan terhebat dalam bidang produk kewangan peribadi.But it becomes fatal to financial life and costly once you end purchasing a wrong insurance solution. Tetapi ia menjadi padah kepada kehidupan kewangan jika kita tersalah membeli penyelesaian insuran yang salah.
What Happens in Real Life?

Apakah yang akan Berlaku dalam Kehidupan Sebenar?

The answer to this lies in 2 questions “why did I buy this insurance” and “what product I bought”.Jawapan ini terletak dalam dua soalan ;
"Kenapa saya membeli insuran ini?" dan,
"Apakah produk yang saya beli?"

Typically you buy insurance product as investment and not insurance.Biasanya kita membeli produk insuran sebagai pelaburan dan bukannya insuran.That is why we say that Indians have actually not understood insurance in the right sense. Itulah sebabnya kita katakan bahawa kebanyakan kita sebenarnya telah tidak didedahkan dengan insuran dalam erti kata yang sebenar. First of all less than 5% of the Indian have insurance policy and add to this, out of those who are insured, the average life insurance cover is less than Rs.Kurang daripada 8% rakyat Malaysia mempunyai polisi insuran, dan ditambah pula dengan perlindungannya dalam purata kurang daripada RM50,000.We all understand insurance as an investment and land up buy
http://eutamaagency.blogspot.my/p/contact-us.html
Kita semua memahami insuran sebagai pelaburan, sehinggakan kita membeli produk yang mahal.ULIPs etc. Now when you buy an expensive product, you will actually be the loser and the manufacturer and the middlemen will be the winner. Apabila kita membeli produk yang mahal, kita sebenarnya kalah, manakala pengeluar dan orang tengah akan dikira sebagai pemenang.Is it not? Adakah tidak benar? All one need is to have a simple Term Insurance Policy / Term Life Insurance Plan.Sebenarnya, semua orang berkeperluan untuk memiliki polisi insuran yang sangat mudah dan murah, Insuran Bertempoh atau Insuran Hayat Bertempoh.
Mixing Insurance & Investment
Let's try to answer the question through a analogy.Insuran adalah Perbelanjaan?
Mari kita cuba untuk menjawab soalan ini melalui analogi.Do you know that the world's tallest building Burj Khalifa at Dubai, which is 828 meters high and has a foundation of 320 meters below the earth level made out of concrete and stainless steel. Adakah anda tahu bahawa bangunan tertinggi di dunia, Burj Khalifa di Dubai, mempunyai ketinggian 828 meter, dan mempunyai asas 320 meter di bawah paras bumi yang dibuat daripada konkrit dan keluli tahan karat. This means that to see a masterpiece you need to invest in its foundation.Ini bermakna bahawa untuk membina sebuah karya agong, anda perlu melabur pada asasnya. And we all know foundation has no visibility but it is a major part of cost. So any expense which gives a foothold and act as a security towards unforeseen circumstances, is worth spending.Dan kita semua tahu bahawa asas itu tidak mempunyai jarak penglihatan, tetapi ia melibatkan sebahagian besar daripada kos. Jadi, apa-apa perbelanjaan yang memberikan tempat berpijak dan bertindak sebagai jaminan kepada keadaan yang tidak diduga, adalah perbelanjaan yang amat bernilai.
Similarly is life insurance
Begitu juga dengan insuran hayat. We all must buy a simple insurance even before we start thinking of investing for future.Kita semua mesti memiliki perlindungan insuran yang mudah dan murah sebelum kita mula memikirkan pelaburan untuk masa depan.Understanding insurance as an investment or mixing insurance & investment is not a wise decision. Memahami insuran sebagai satu pelaburan, atau percampuran insuran & pelaburan adalah keputusan yang tidak bijak.
 
Jadi, jangan berfikir terlalu payah untuk dapatkan insuran anda sekarang… dan, produknya juga adalah mudah dan murah… tidak perlu membayar lebih…
http://eutamaagency.blogspot.my/p/mail-us.html

~ (Admin) Semoga Allah bantu kita… Marilah kita berkongsi apa yang membuatkan kita berbeza, kerana semua orang tahu apa yang membuatkan kita sama...
http://eutamaagency.blogspot.my
https://www.facebook.com/eutamaagency
https://twitter.com/eutamaagency
https://www.instagram.com/eutamaagency


 

No comments:

Post a Comment

Previous Page Next Page Home
Blogger TemplatesMy Blogger TricksAll Blogger Tricks
Blogger Widget