Friday 3 June 2016

Rahsia Bagaimana Orang-Orang Kaya Berfikir

Pada kesempatan ini, saya akan berkongsi satu rahsia yang telah menjadi satu persoalan. Kita sering mendengar : "Orang kaya semakin kaya, orang miskin semakin miskin", dan baru-baru ini kita mula mendengar kenyataan yang berikut : "orang kelas pertengahan menjadi miskin"

Orang kelas pertengahan di negara-negara maju semakin berkurang. Di negara-negara maju seperti Amerika, Jepun, Jerman, Britain, dan lain-lain, anda hanya mempunyai dua pilihan : untuk menjadi kaya atau miskin.

Kenapa begitu??
Kumpulan manakah yang anda duduki?

Okey, mari kita lihat, apa yang boleh membezakan antara yang orang kaya, kelas pertengahan dan orang-orang miskin dari segi ekonomi dan kewangan.

Secara umumnya, semua orang : kaya, pertengahan, atau miskin, mempunyai "pendapatan", "perbelanjaan", "aset" (sesuatu yang menghasilkan pendapatan), dan "liabiliti" (beban hutang).

"Sesuatu yang membezakan antara mereka ialah, Bagaimana Mereka Menguruskan Pendapatan, Perbelanjaan, Aset dan Liabiliti mereka."

Orang Miskin - menggunakan pendapatan mereka (yang biasanya terhad atau kurang), untuk memenuhi keperluan asas (utama) kehidupan (perbelanjaan). Kadang-kadang, mereka mesti berhutang (liabiliti) di kiri-kanan untuk hanya memenuhi keperluan utama. Seterusnya, dari bulan ke bulan, mereka menggunakan pendapatan dan liabiliti untuk memenuhi keperluan asas kehidupan. Oleh itu, istilah "gali lubang tutup lubang" menjadi biasa kepada mereka.

Bagaimana pula dengan aset mereka? Oh, bagaimana harus saya menjawab soalan ini? Secara umumnya mereka tidak mempunyai modal kewangan untuk mempunyai aset. Apa yang mereka boleh lakukan ialah bekerja keras, dan lebih keras, dan lebih lama untuk meningkatkan pendapatan mereka dan / atau menggunakan liabiliti.

Jadi, jangan terkejut, jika golongan miskin akan terus menjadi miskin (atau termiskin). Apa lagi di Indonesia, UK dan Amerika Syarikat yang kadar inflasi terus meningkatkan ... Bagaimana dengan negara kita?

Orang Kelas Pertengahan - Malangnya, saya tidak mempunyai rujukan yang boleh membuktikan ini, tetapi menurut pandangan saya, Kelas Pertengahan adalah masyarakat yang paling luas di bandar-bandar besar di dunia. Mungkinkah anda berada dalam kumpulan ini? Mari kita lihat...
Pendapat saya, orang Kelas Pertengahan adalah orang-orang yang berada pada kedudukan yang paling dahsyat. Mereka sentiasa mempunyai peluang besar untuk menjadi miskin, tetapi beberapa peluang untuk menjadi kaya!

Kenapa begitu? Secara ringkasnya, orang-orang di dalam kelas ini mempunyai pendapatan yang hanya cukup untuk memenuhi keperluan utama mereka. Pendapatan mereka telah membolehkan mereka untuk mula berfikir keperluan sekunder (kereta, motosikal, teknologi terkini, rumah yang lebih besar, dan lain-lain).

Malangnya, pendapatan mereka tidak cukup untuk memenuhi keperluan dalam bentuk wang tunai! Jadi apa yang berlaku adalah, mereka akan membuat pinjaman, yang bermaksud liabiliti untuk mereka
Itu bukan rahsia bagaimana orang-orang kaya berfikir.

Siapakah yang mendapat manfaat daripada perkara ini? Sudah tentu bank dan para pemberi pinjaman yang lain. Untuk bank-bank dan pemberi pinjaman, liabiliti bermakna aset untuk pelanggan mereka!

Sudah tentu, jika semua berjalan seperti yang diharapkan, liabiliti masa ke masa akan menjadi lebih kecil. Walau bagaimanapun, ini adalah sifat manusia untuk selalu merasa tidak puas hati. Sebagai contoh ; mendapat kredit kereta, mereka akan mula untuk mewujudkan liabiliti baru dengan membeli sebuah kereta baru yang lain.

"Jika sesuatu yang buruk berlaku kepada mereka (penyakit yang berpanjangan, hilang upaya, kematian dan lain-lain), sehingga mereka tidak boleh untuk mendapatkan pendapatan lebih, atau pendapatan mereka terhenti, maka semua liabiliti itu akan menjadi beban, dan boleh membuat mereka atau keluarga mereka bankrap!"
http://eutamaagency.blogspot.my/p/contact-us.html
Di sini ada rahsia yang perlu anda fikir... Insuran adalah salah satu daripada ciptaan terhebat untuk menangani perkara ini.
Ini adalah rahsia bagaimana orang-orang kaya berfikir.
Orang kaya sentiasa cenderung untuk mempunyai aset. Kenapa begitu? Kerana mereka memahami bahawa hanya dengan memiliki aset mereka boleh mengekalkan kekayaan, dan juga meningkatkan pendapatan mereka. Mereka menggunakan pendapatan mereka untuk membeli aset, yang akan menjana satu lagi sumber pendapatan bagi mereka.

Mereka menggunakan liabiliti / hutang untuk membeli / aset sendiri, yang akan menjana satu lagi sumber pendapatan bagi mereka. Anda lihat bagaimana bijaknya mereka? Anda memahami sekarang bagaimana yang kaya menjadi lebih kaya?

Jika anda tidak tergolong di dalam golongan ini, ianya tidak digalakkan. Anda sudah tahu apa yang perlu anda lakukan, bukan? Ya, dapatkan aset sekarang!

Apakah jenis aset?
Aset yang boleh mendapatkan wang untuk anda, marilah kita bersama-sama membincangkan bagaimana anda boleh memiliki aset dan mengurangkan apa-apa liabiliti yang anda ada sekarang!

Selain daripada faktor-faktor teknikal yang dinyatakan di atas, terdapat satu lagi rahsia tentang apa yang membezakan antara yang kaya dan miskin.

Ini adalah : Minda / Pemikiran / Cara Berfikir (mindset) orang-orang kaya, yang kita boleh mengambil contoh / tindakan. Aplikasikan dalam cara berfikir kita sendiri, dan kemudian lihat apakah perbezaannya.
http://eutamaagency.blogspot.my/p/mail-us.html

~ (Admin) Semoga Allah bantu kita… Marilah kita berkongsi apa yang membuatkan kita berbeza, kerana semua orang tahu apa yang membuatkan kita sama...

http://eutamaagency.blogspot.my
https://www.facebook.com/eutamaagency
https://twitter.com/eutamaagency
https://www.instagram.com/eutamaagency

No comments:

Post a Comment

Previous Page Next Page Home
Blogger TemplatesMy Blogger TricksAll Blogger Tricks
Blogger Widget