Sunday 5 June 2016

Doa Mohon Kebaikan & Dijauhi Kejahatan

Dari ‘Aisyah r.a. katanya : “Rasulullah SAW pernah mengajarkan do’a berikut ini kepadanya :

“Allahumma inni as-aluka min al khairi kullihi ‘ajilihi wa aajilihi, ma ‘alimtu minhu wa ma lam a’lam. Allahumma a’udzu bika min al syarri kullihi ‘ajilihi wa aajilihi, ma alimtu minhu wa ma lam a’lamu. Allahumma inni as-aluka min
khairi ma sa’alaka ‘abduka wa nabiyyuka, wa a’udzu bika min syarri ma ‘adza minhu ‘abduka wa nabiyyuka. Allahumma inni as-aluka al jannata, wa ma qarraba ilaiha min qaulin au ‘amalin. Wa a’udzu bika min al nari, wama qarraba ilaiha min qaulin au ‘amalin. Wa as-aluka an taj’ala kuila qadha’in qadhaitahu li khairan.

(Ya Allah, aku memohon kepadaMu akan segala kebaikan, baik yang sekarang maupun yang nanti, baik yang aku ketahui maupun yang tidak aku ketahui. Dan aku berlindung kepadaMu dari segala kejahatan, baik yang sekarang maupun yang nanti, baik yang aku ketahui maupun yang tidak aku ketahui. Ya Allah, aku memohon kepadaMu dari kebaikan apa saja yang dimintakan kepada-Mu oleh hamba dan nabiMu dan aku berlindung kepadaMu dari kejahatan apa saja yang dimintai perlindungan kepadaMu oleh hamba dan nabiMu. Ya Allah, aku memohon kepadaMu syurga dan apa yang dapat mendekatkan kepadanya baik berupa ucapan maupun amalan. Dan aku berlindung kepadaMu dari neraka dan apa yang dapat mendekatkan kepadanya baik berupa ucapan maupun amalan. Dan aku memohon kepadaMu agar Engkau menjadikan setiap keputusan yang Engkau putuskan kepadaku itu baik untukku.)” (HR ; Ibnu Majah).


~ (Admin) Usah dibatasi saudara-saudara kita yang lain dari mengecapi manisnya zikir & doa dari al-Quran & al-Hadis bersama-sama… Teruskanlah berpesan dengan berkongsi amal jariah ini kerana Allah… Moga Allah bantu kita, InsyaAllah…
+++ LIKE & SHARE page eUtama Agency (my inspiration - Jihad Ekonomi)
http://eutamaagency.blogspot.my

https://www.facebook.com/eutamaagency
https://twitter.com/eutamaagency
https://www.instagram.com/eutamaagency

No comments:

Post a Comment

Previous Page Next Page Home
Blogger TemplatesMy Blogger TricksAll Blogger Tricks
Blogger Widget