Monday 4 April 2016

Memberi Semasa Kekurangan Menjadikan Pemberian Itu Amat Berharga

Hargai Diri Sendiri ;

Memberi Semasa Kekurangan Menjadikan Pemberian Itu Amat Berharga

Apabila anda memikirkan hidup anda, adakah anda memikirkan tentang apa yang anda ada? Atau adakah anda memikirkan tentang apa yang anda tidak ada?

Jika anda memikirkan tentang apa yang anda ada, anda akan merasakan bahawa anda memiliki cukup, dan cenderung untuk memberi.
Jika anda sentiasa memikirkan tentang apa yang anda tidak ada, anda akan cenderung untuk mempertahankan apa yang anda ada, kerana anda merasakan bahawa anda hanya memiliki begitu sedikit, dan dengan demikian anda tidak banyak memberi.

Tetapi sebenarnya, memberi semasa kekurangan atau tidak banyak dapat menjadikan pemberian itu amat berharga. Dan apabila anda memberi atau berkongsi sesuatu yang baik, anda akan berasa baik dan puas. Perasaan ini yang akan membuatkan anda merasa lebih yakin kerana anda tahu bahawa anda telah membantu orang lain. Bermulalah memberi sekarang walaupun sekecil-kecil pemberian.
http://eutamaagency.blogspot.my/p/mail-us.html

~ (Admin) Semoga Allah bantu kita… Marilah kita berkongsi apa yang membuatkan kita berbeza, kerana semua orang tahu apa yang membuatkan kita sama...
http://eutamaagency.blogspot.my
https://www.facebook.com/eutamaagency
https://twitter.com/eutamaagency
https://www.instagram.com/eutamaagency
 
 

No comments:

Post a Comment

Previous Page Next Page Home
Blogger TemplatesMy Blogger TricksAll Blogger Tricks
Blogger Widget